top of page
תמונת הסופר/תCULINARIT

לחבק את כדור הארץ

אם עדיין לא עשיתם את זה, חבקו זאת בשתי ידיים והצטרפו לעשרות עסקים שבוחרים לשלב באסטרטגיה השיווקית שלהם לשנת 2022 את מה שכדור הארץ מתחנן שנעשה כבר שנים - נשמור עליו קצת.


נכון, אי אפשר לומר שאלו מהלכים שיווקיים שחפים מציניות אבל זה יותר טוב מכלום. ההתחממות הגלובלית, שינויי האקלים והשיח המתעורר סביב צרכנות נבונה יובילו את עיקר הלקוחות החושבים (ולפיכך החשובים) של בית העסק שלכם לעשות את המעט שהם יכולים בחלקת האלוהים הקטנה שלהם.

למחזר בקבוקים,

להפחית צריכה של מוצרים מהחי,

לחפש אלטרנטיבות לחלב בקר,

לחזק חקלאות מקומית,

לקנות בחוכמה מוצרים איכותיים בעלי תו תקן שהולם את גישת החיים המתחדשת שאימצו,

להביא שקיות לקניות מהבית,

ובהתאמה - גם כלים אחרים שכבר יש להם בבית.


כמו למשל כוס קפה רב פעמית בבייקרי,

מארז רב פעמי לאירוז גלידה בווניליה,

פח למילוי שמן זית במכולת האחים,

צנצנת למילוי מרגריטה בפיפי׳ז

וכל זאת בעידוד שיווקי תומך של בעל העסק האינטליגנט שמבין, כי כולנו באותה סירה צפופה ומסוכנת ואם לא די בכך, אז חוק הפלסטיק וקדימה לחסוך בהוצאות.


הסרט ״אל תסתכלו למעלה״ של נטפליקס,

נתוני הצפיפות המדאיגים של ישראל לפי מדד הOECD,

שפעת העופות בגליל העליון,

ירידה באיכות השירות הציבורי,

שימוש בזרזי גדילה ותרופות מניעתיות בגידול חיות למאכל

ועוד שפע מסחרר של נורות אדומות ומטרידות לצרכן, הן קריאת השכמה גם בשבילנו בעלי העסקים,

שמשתמשים במפיות,

עוטפים בשקיות,

מחלקים מגבונים,

ומפזרים עשרות אלפי כוסות חד פעמיות.


ינואר 2022 הוא מומנטום נפלא לעצור ולשאול איך אנחנו יכולים לתרום, בחלקת האדמה שלנו, לצמצום בזבוז מזון, עידוד צריכה מדויקת ולא אגרנית, הפחתת ניצול המשאבים של כדור הארץ ועל הדרך להרוויח תהודה שיווקית מופלאה בקרב אלו שאכפת להם.


בעלי עסק מתחום הקולינריה?

בקשו מלקוחות להגיע עם צידנית לאטליז,

להביא מהבית קוספאות אחסון לחנויות תבלינים (וגם לסוּפר העירום הראשון בבורוכוב הידד),

להגיע עם סל פיקניק לכל יקב או מחלבה שמציעה אפשרות שכזו

ותשאלו את הלקוח אם הוא מסכים לוותר על קש עם השתייה שלו. לא יקרה לו כלום.


יאללה, חבק אותה!



Comments


bottom of page