top of page
תמונת הסופר/תCULINARIT

לספר את הסיפור של המותג שלי

בתוך בליל המסרים שמציף אותנו במגוון הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט, קשה למצוא ערך של ממש שעושה לנו חשק להמשיך ולעקוב אחרי מותג. מאות מסעדות ויקבים, עשרות מועדונים ומתחרים וכשהמטרה הניצבת לנגד עיניך היא למכור עוד ועוד את אותו המוצר עליו אתה עובד כל כך קשה, קל לשכוח ולשים בתחתית סדר העדיפויות את חשיבות הסיפור שלך. זה שיזכרו בזכותו דווקא אותך.


כל הדגים טריים

אז נצא מנקודת ההנחה שכל הדגים טריים, כל העלים רעננים וכולם עובדים עם חומרי הגלם הכי איכותיים שיש. היין של כולם טעים מאוד, הענבים בהכרח נבצרו באזורי הגידול האולטימטיביים, הסורבה של כולם מרענן ובצק הפיצה המושלם קיים בכל פיצרייה. ולכן, חשוב להוריד מרשימת התארים בסיפור שלנו את אלו שכולם יכולים לנכס לעצמם ואז, הרבה לפני העסקה של איש סושיאל מזדמן או שחרור של ניוזלטר מאולתר אל אוויר העולם, נשאל את עצמנו - למה שלקוחות יפנו אליי ולא למתחרים?


אוכל לצד יין | קפה עדיקא, קדם כפר היין

נתמקד בעובדות. פייסבוק מוצפת באינספור פוסטים אבל רק 6% מעוקבי העמוד רואים אותם. אינסטגרם מלאה בתמונות ערוכות של מיטב הצלמים אבל רק 10% נחשפים אליהן באמת, כך שבסוף תמצאו את עצמכם משקיעים עוד כסף כדי לקדם את השניצל שלכם באופן ממומן, תרכשו רובוטים, תפיקו באנרים שסביר להניח יפריעו לחוויית הגלישה של קהל הלקוחות שלכם ותעשו שמיניות באוויר כדי ללכוד את תשומת לבו של לקוח הקצה. בסוף - לייק יותר או פחות, הוא יזכור את המותגים המיוחדים באמת. אלו שיספרו את הסיפור שלהם קצת אחרת, שמבינים מה הערך שהם מסוגלים לתת לצרכן ושווה לעקוב אחריהם.


כדי לעשות את זה, נגדיר קודם כל ערכים (1)

נזרוק על הדף אסוציאציות שקשורות לעסק שלנו (2)

נבנה אסטרטגיית תוכן (3) שתתאים לנו בהכרח

ונתחיל לספר את הסיפור.


חמשת עקרונות הStorytelling

אלו חמשת העקרונות שכולם צריכים להקפיד עליהם בהכרח


(א) - הקול שלי. או: עקביות או למות (בדרמטיות)

כשנתחיל לספר את הסיפור שלנו, חשוב שנייצר "טון" הייחודי לנו. בכל פעילות שיווקית שננקוט, אותו קול חייב להיות אחיד, עקבי, רפטטיבי, כך שהלקוח ידע בדיוק למה הוא מצפה.

נשאל את עצמנו האם אנחנו פותרים בעיה למישהו? עונים על צורך כלשהו? וניתן מענה לדבר הזה בדיוק.


[עושים את זה מצוין לדעתי כולי עלמא, כביש 90 וFood Studio. אני נהנית לעשות את זה עבור יקב אסף]


(ב) יישום הקשר. או: מה הזיכרון המוחשי של המותג שאני מייצג.

נציג תמיד את התוצר הרצוי בהקשר מעורר רגש - שמחה, פליאה, אהבה. לקוחות תמיד ירכשו ממקום רגשי ולא רציונלי ולכן נספק אנקדוטות מלאות אמוציה שמלמדות מהו המותג וניקח תמיד בחשבון את המתחרים תוך ציון יתרונותינו על פניהם (מבלי להתייחס אליהם ישירות, כמובן).

לדוגמא, הרומנטיקה שחוגגת בבקתות האירוח של יקב אסף הם אותו זיכרון מוחשי ששווה ליישם :)


חוויה שאין שנייה לה | ישיבה בחצר של יקב אסף

(ג) תוצאות. או: הצבת מטרות לפי פרקי זמן.

המטרות העתידיות של העסק הן חלק מהסיפור, על- מנת להשרות ביטחון ללקוח יש ליצור המשכיות וקשר לעתיד. נשתמש תמיד במטרות מציאותיות שישרו אמינות ונספק "טיזרים" כדי לשמור את הלקוח ערני לקראת הבאות.


(ד) אותנטיות. או: די להיות משהו שאתם לא.

אני תמיד מתעקשת להפוך להיות חלק מהDNA של העסק, מהסיבה הפשוטה שרוב אנשי המקצוע החיצוניים לעסק לא מצליחים לספר את הסיפור שלו טוב כמו זה שחי בתוכו. שמירה על טון קבוע (ע"ע סעיף א) הכרחית כמו גם שמירה על מסרים חד משמעיים ושימוש בתיאורים דומים זה לזה. הקהל שלנו מכיר אותנו ולכן תמיד נרמוז בתוכן שהוא מכיר את הפרטים עלינו במלואם. הצרכנים חכמים, קוראים ומכירים את המוצר שלנו בהכרח ולכן אך טבעי - שהם יעקבו אחרינו.


(ה) אינטראקציה. או: לייצר אינגייג'מנט

מלבד הרצון שלנו להעביר את המסר, אנחנו רוצים שהלקוח יענה לנו חזרה. ולכן, נכין שאלות לצד השני, ניתן להם לדבר יותר, נבקש מהם לשתף רגע ששווה שיתוף ונחלוק רגעים שאפשר להזדהות אתם. הלקוחות שלנו הם למעשה שחקני המשנה של העסק, שותפים לדרך שלנו. הם דמויות מהותיות בסיפור שאנחנו מספרים, הרי בלעדיהם - אין לנו יכולת קיום ממשית.


מחפשים מישהו שיעזור לכם לספר את הסיפור שלכם? מוזמנים ליצור איתי קשר



Comments


bottom of page