top of page
תמונת הסופר/תShir Ben Muvchar

6 כיוונים אסטרטגיים לשיווק קולינרי ב-2023

פנינו נשואות אל הלא נודע שהוא שנת 2023.

שנה שמסמנת פוליטיקה מסחררת, מיתון וגם אינפלציה, גל פיטורים בענף ההייטק, מלחמה קשה ומתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, התחממות גלובאלית, משברים כלכליים וצפיפות גיאוגרפית.

ובתוך כל זה, אופטימיות - יש לנו גאנט שיווקי להוציא לפועל!

הנה כמה מגמות ותנועות עולמיות טעימות, שיצרנים, מסעדנים ועסקים קולינריים צריכים לקחת בחשבון בבניית תכנית העבודה לשנה הקרובה:


1) ישועה קולינרית - FOOD WILL SAVE US ALL

המלחמה בין רוסיה ואוקראינה וההתחממות הגלובאלית, מאיימת על יבולים חקלאיים בכל רחבי התבל. התגובה האנושית האוטומטית היא התכנסות 'פנימה' אל התרבות שלהם וחיפוש אחר נחמה בתבשילים וטעמים מסורתיים שליוו אותם בילדותם. ביבשת אסיה, מחפשים אחר רקיחות עתיקות כאלטרנטיבה רפואית לחידושים הטכנולוגיים שהביאה עמה הקורונה והמגמה העולמית היא הערכה והוקרה של תוצרת ומסורת מקומית. בראייה סביבתית, המגמה החברתית היא עידוד החקלאות המקומית, שמירה על האקו-סיסטם ובחירות צרכניות נבונות במקום מוצרים שצריכתם גובה מחיר סביבתי.

הזדמנויות שיווקיות:

- שימור תרבות קולינרית - שיווק מגזרי ממוקד, תפריטי ספיישל ואירוח שפים מיוחדים שמתמחים בסוג מטבח ספציפי, סדנאות עומק תרבותיות.

- קיימות - בחירה בחומרי גלם ומצרכים ידידותיים לסביבה - קש מקש או רב פעמי, כלים חד פעמיים מתכלים ועוד.

- אלטרנטיבות צרכניות - עבודה של מסעדנים עם ספקים מקומיים שמספרים סיפור מקומי וחיבור שורשי. יצירה מקומית מפחיתה חרדה צרכנית.


2) כל יום הוא חגיגה

הצרכן נחוש למצוא אושר ברגעים פשוטים ויום יומיים. בזמן שרכישות גדולות ומשמעותיות כמו דירה או רכב יורדות כרגע מסדר היום של הצרכן הממוצע, הוא עדיין מתענג על רגעים קטנים של אושר קולינרי.

43% מהנשאלים בסקר שערך FORESIGHT FACTORY, העידו כי הם תמיד מחפשים תירוץ לחגוג, גם בסיטואציה שגרתית למדי כמו יציאה לטיול בטבע, בילוי ביתי עם חברים ונסיעה בסוף השבוע להורים.

הזדמנויות שיווקיות:

- יצירת חוויות קולינריות מזדמנות ובלתי מחייבות בדמות "פופ-אפ", ארוחה סגורה עם מקומות מוגבלים או מזיגה מיוחדת של יין "רק ביום רביעי".

- בנייה של חבילות ומארזים נגישים בהתאמה מדויקת לצורך ("מארז ערב בנות", "מארז פיקניק בשקיעה"), שניתן להזמין מהאתר במשלוח לכל מקום.

- יצירת מוצרים ייעודיים לחללי עבודה וסביבות משרדיות.


3) טכנולוגיה קולינרית

השינויים הסביבתיים והמחסור הצפוי בחומרי גלם שיזינו את האוכלוסייה העולמית שהולכת וגדלה, מובילים להתפתחות של עסקי "אגרו-פודטק" מקומיים. בזמן ששווקים מסוימים מראים האטה, תחום הטכנולוגיה הקולינרית מתפתח ומשגשג, עם משקיעים, שצמאים לפתרונות מהפכניים שישנו את פני הצרכנות במהלך העשור הקרוב. "רידיפיין מיט" הפופולארית מככבת זה מכבר במעל ל-100 תפריטי מסעדות ברחבי הארץ.

חוות "קוויאר הגליל" מגדלת מזה 30 שנה דגי חידקן אוסטרה בגליל העליון הודות לטכנולוגיה מתקדמת ומפיקה קוויאר ישראלי שחור מצוין.

חברת "אילסר" מדביקה שורשים של עצי אלון ואגוזי לוז בנבגים של פטריות כמהין בשידוך מעבדה מדהים ומעורר השראה שמניב תוצרת קולינרית משובחת.

כך, גם הוואסבי הישראלי שגדל על מצע מים הודות לטכנולוגיה חדשנית, חברת "ונילה וידה" שמייצרת מקלות וניל בריכוז גבוה של ונילין וחברת "רימילק" העולמית עם סניפה המקומי בנס ציונה, שמייצרת חלב פרה בלי לחלוב אף לא פרה אחת! בקיצור - השנה הזו היא גם שלהם.

הזדמנויות שיווקיות:

- שילוב המוצרים של יצרני האגרו-פוד-טק בתפריטי מסעדות כחומר גלם שמעודד שיח ועניין בקרב הלקוחות.

- הדגשת הטכנולוגיה בייצור במהלכי השיווק של כל עסק יצרני.

מיזמי הפודטק המקומיים הם פני ההייטק הישראלי בשנת 2023.



4) שנות הYOLO

יותר שנים לחיות, יותר שנים לחגוג!

בחלוף שלוש שנות קורונה ופוסט הטראומה ממנה, בועת ההייטק הנוצצת, שהטתה את תקציבם ותשומת לבם של מיטב המפרסמים לדור ה-Y וה-Z - מאבדת אוויר ונחשקות. הצמצום בכוח האדם, יוקר המחייה שהפך לבלתי נסבל בערים המרכזיות, אימת המשכנתאות ומגוון חרדות קיומיות נוספות - מזכירות לכולם איפה נמצא הכסף הבטוח. כן כן, אצל ההורים שלנו.

תחזיות של חברות ייעוץ, דו"ח הטרנדים של פינטרסט ושלל פרופילים עולים בשמי הטיקטוק והאינסטגרם, מבשרים כי זוהי השנה של הגיל השלישי. "חברי" עמותת פי"ל (פחות ירושה לילדים), אנשי "הקן המתרוקן", הפנסיונרים החדשים והסבים והסבתות הצעירים - נהנים יותר מהעשור השביעי לחייהם וחוגגים את איכות חייהם המתגברת והמתארכת בכל הכוח ובשיא הסטייל ולכן הם לקוחות פוטנציאליים שחשוב לתת להם ייצוג ותשומת לב מתאימה.

הזדמנויות שיווקיות:

- יצירת שיתופי פעולה עם מועדונים של מותגי יוקרה למפגש עם קהל יעד ממוקד.

- שילוב של מובילי דעת קהל וניצבים תואמי גיל בהפקות צילום תדמיתיות.

- יצירת ארוחות מיוחדות לקבוצות קטנות וממוקדות עניין ותוכן דרך מוביל דעת קהל רלוונטי.


5) יצירת תוכן חוצה פלטפורמות

כדי לייצר ולשמר בולטות של המותג שלנו, אנחנו צריכים לייצר תוכן כל הזמן.

יצירת תוכן מקורי לכל פלטפורמה בה אנחנו פעילים יכולה להיות פעילות יצירתית, אך גם זוללת זמן.

הכלים החדשים והמובנים של META, אפליקציות ופלטפורמות AI ומגוון תוכנות עריכה מזדמנות בנייד מאפשרות לנו לעשות שימוש באותו התוכן בכמה פלטפורמות שונות במקביל. כל בלוג שנכתוב לאתר יכול "להיגזר" לכמה פוסטים ברשתות החברתיות ולשמש אותנו גם במשך שבועות.

הנה כמה נתונים מעניינים שסיפקה אינסטגרם בסוף השנה על יצירת תוכן:

- 56% מהתוכן שמעלים מותגים לאינסטגרם הוא וידיאו.

- התוכן המוקלק ביותר הוא קרוסלות, מהסיבה הפשוטה שאם ראית רק תמונה אחת - אינסטגרם תמיד תחזיר אותך בגלילה הבאה לראות את התמונה הבאה בגלריה בה טרם צפית.

- 40% מהנשאלים בסקר ייעודי היו רוצים לצרוך צורות תוכן נוספות של המשפיענים שהם אוהבים, לדוגמה פודקאסטים.

הזדמנויות שיווקיות:

- פודקאסט יכול לשמש גם כתוכן כתוב וצילום שלו יכול לעלות לרשתות החברתיות.

- דיוור לחברי מועדון יכול להיות ריכוז של תכנים מהדיגיטל.

- תוכן וידיאו מצולם לאורך יכול להיגזר לקמפיינים מותאמים לכל המיקומים בדיגיטל.

- כתיבת תוכן טקסטואלי ל-SEO של האתר צריך ויכול להיות מכוון לעיניי הקורא ולא רק לעיניו של גוגל.


6) רנסנס משרדי

שנת 2023 מביאה איתה פריחה מחודשת בסביבת העבודה, עם רצון וציפייה גבוהה מתמיד למפגשים אישיים וישירים עם קולגות ועמיתים. עם תחזית של 65% גידול בהוצאות על הכיבוד המשרדי ו-60% סיכוי להזמנת משלוח שמתאים ליותר מסועד אחד - הצרכן המשרדי מחכה שתגלו אותו אם עדיין לא עשיתם זאת.

עם ביקוש שגובר בכ-10% מדי שנה לחללי עבודה, מרחבי פגישות ומקומות לינה משותפים הסמוכים למרכזי תעסוקה, זוהי זירה חדשה ומסקרנת לעסקים שעדיין לא התאימו את המוצר שלהם לצריכה מהירה ויעילה בין פגישה לפגישה.

נתון מעניין שיש לקחת בחשבון היא הדרישה של 80% מהנשאלים לקבל כלים מתכלים או ידידותיים לסביבה עם ההזמנה שלהם (לפי AMEX) וגם הנכונות של 44% להירשם למועדון או לאתר שידע לזהות אותם ולהתאים להם מנה אהובה או המלצה תואמת היכרות.

הזדמנויות שיווקיות:

- הקמת מועדון חברים לחברות וארגונים.

- בניית קיטים ומארזים ידידותיים לסביבה המותאמים לזירה המשרדית.


מתרגשים לקראת שנת העבודה הקרובה?

מתכננים פרויקט קולינרי מעניין? כתבו וספרו לנו

שנה פוריה ומוצלחת!



Comments


bottom of page